איך לעצב אתר אינטרנט ולשפר את חווית המשתמש

אתר אינטרנט טוב זה אתר שמניב פירות, כלומר אתר שמרוויח לבעל האתר כסף. צריך להשקיע המון כדי שהאתר יגיע למצב כזה שהוא מניב כסף, זה לא תהליך של יום אחד. אז איך לעצב אתר אינטרנט נכון? המשיכו לקרוא 


כדי להגדיל את אחוזי ההמרה באתר תצטרכו להשקיע בדברים הבאים:

  • אתר איכותי מהיר ומאובטח טוב.
  • תוכן תוכן תוכן.
  • ועיצוב חווית משתמש טובה באתר.

במדריך הזה אני ידבר על חווית המשתמש, איך לעצב נכון אתר אינטרנט שיניב יותר פירות.

איך לעצב נכון אתר אינטרנט

יש כמה פרמטרים שאני תמיד מקפיד עליהם כשאני ניגש לעצב אתר אינטרנט. ותמיד זה עובד, הגיעו אלי לקוחות שכל מה שהייתי צריך זה לשפר את החווית משתמש באתר. ואחוזי המרה שלהם זינקו במאות אחוזים.

5 דגשים עיקריים לעצב אתר אינטרנט:

  1. עיצוב אחיד.
  2. תמונות שמשדרות אמינות.
  3. תפריט אנושי שמעניין את הגולש.
  4. כפתורי הנעה לפעולה דביקים על המסך.
  5. המלצות במקום נגיש.

יש דגשים נוספים שגורמים למוצר דיגיטלי להניב יותר. ואפשר להיכנס מכאן לכל הנושא של חווית משתמש UX/UI, אבל זה תוכן למדריך אחר. במדריך הזה אני מדבר על מה שעובד לי הכי טוב ומה שהכי מתאים לאתר אינטרנט תדמיתי סטנדרטי שמטרתו להביא לידים.

דגש ראשון – עיצוב אחיד

עיצוב אחיד כולל בתוכו כמה דברים: צבעים אחידים, פונט אחיד, וסגנון עיצובי אחיד. כל זה נחשב במונח המקצועי לקונספט של מיתוג עסקי. ובדרך כלל הם נגזרים הפנים של העסק שזה עיצוב לוגו.

איך שומרים על צבעים אחידים?

דבר ראשון בוחרים את הצבעים מתוך מניפת צבעים שבחרנו מראש (בדרך כלל בלוגו יש את הצבעים האלו). אם אתם מעצבים באדובי את הלוגו אז אתם מכירים את מניפת הצבעים שלהם… אם לא אז תכנסו לקישור – מניפת צבעים של אדובי.

כמובן שבחירת הצבעים היא לא לכל אחד, צריך שיהיה לכם חוש עיצובי כל שהוא כדי שזה יראה טוב. אם אין לכם אז כדאי שתעזרו בבעל מקצוע שיעצב לכם לוגו ויגיש לכם אותו יחד עם הצבעים והפונט שהוא בחר לכם. תוכלו לקרוא על השירות הנ"ל כאן באחד השירותים שלי עיצוב לוגו.

וכנ"ל לגבי הפונט באתר

גם את הפונט תצטרכו לבחור בצורה נכונה שמתאימה למותג שלכם. יש פונטים שניתן להשיג בתשלום ולקבל תמורה מאוד שווה אני ממליץ למי שמעוניין להשקיע במותג שלו. זה לא מה שיקבע כמה העסק ירוויח אבל זה יקבע שהעסק שלכם משקיע בעצמו. וכנראה שהוא רווחי.

לגבי פונטים חינמיים באלמנטור… ניתן להשתמש בכמה פונטים שהם חינמיים וגם נראים מעולה, אני אישית משתמש בהם בהמון אתרים שאני בונה. והכנתי רשימה מסודרת עם כל הפונטים שמתאימים לשימוש בחינם באלמנטור, תוכלו לראות אותם בקישור הבא – 22  פונטים בעברית לשימוש באלמנטור.

כאשר האתר שלכם מעוצב בטוב טעם תקבלו תמורה לכך, שהגולשים ייהנו לשהות באתר שלכם. וזה יגדיל את זמן שהיית הגולש באתר – מבחינת קידום אורגני SEO, גוגל יעלה את דירוג האתר ויציג אתכם גבוה יותר.

וכך גם שיפרתם את חווית המשתמש שזה יגדיל את אחוזי ההמרה וגם את כמות הכניסות לאתר שגם יגדיל את אחוזי ההמרה.

דגש שני – תמונות שמשדרות אמינות

הגולשים באינטרנט מאוד נזהרים מפייק (זיוף) כי הם מפחדים מאתרים שהם שקרנים. כמעט כל גולש (אפילו אני) יעדיף לרכוש ביקר יותר ממקור אמין, שרכשתי בו בעבר, שראיתי פרסומת שלו וכן הלאה…

ולכן אם האתר שלנו הוא חדש אנחנו נצטרך לשדר אמינות בכל הכוח. והדרך שלא ניתן כמעט לזייף אמינות זה לראות בעיניים. כאשר הגולשים רואים תמונות של בעל המקצוע, והוא נראה אמין… לדוגמה אתר של אינסטלטור ויש לו חריץ. בצחוק כן! אני לא גזען… גם למוסכניק יש חריץ בדרך כלל.

התמונה הראשית באתר צריכה להיות של בעל המקצוע בכבודו ובעצמו. אפשר להשתמש בתמונה ללא רקע ולעצב אותה יפה בחלק הראשי (כותרת הירו).

במהלך האתר תשימו תמונות נוספות של בעל האתר בזוויות שונות. זה עדיף מתמונה ברזולוציה גבוהה שנראית ממאגר תמונות.

חשוב מאוד למלא את האתר בתמונות, בעיקר באתרים של בעלי מקצוע שנדרש מהם יכולת אומנותית. כגון: נגרים, אומני עץ, שיפוצניקים, אדריכלים וכו'…

אפשר ואפילו מומלץ להוסיף עמוד שלם עם תמונות הכי יפות מהעבודות. שישמש כתיק עבודות, תקראו לו הפרויקטים שלנו, תמונות מהשטח או רעיון דומה.

דגש שלישי – תפריט אנושי שמעניין את הגולש

זה מאוד קריטי במיוחד בשנת 2021 ועוד אחרי העדכון גרסה האחרון של גוגל.

יש אתרים שאני מזהה בשנייה אחת שהם משלמים למקדם אתרים, ואני מזהה אותם לפי התפריט. גם אני לפעמים חוטא בזה ויש לי אתרים שהם כאלה.

אני מדבר על התפריט העליון (הדר בשפה המקצועית). וגם לפעמים בתפריט התחתון של האתר (פוטר).

רואים תפריט שברור שאני לא אמצא בו שום דבר. הוא יותר מסובך מלחפש בעמוד, ולפעמים עדיף לחזור חזרה לגוגל לחפש שוב משהו אחר שיכולנו למצוא באתר כי הוא מתאים לנישה. וזה חבל מאוד כי הפסדנו פעמיים, אחד הפסדנו את הגולש, שניים הפסדנו את הדירוג בעיני מנועי החיפוש.

מה כדאי שיהיה בתפריט העליון

אני מעדיף שבתפריט יהיה דברים שבאמת יעזרו לגולש לנווט באתר. לדוגמה: מי אנחנו, הפרויקטים שלנו, איך הכל התחיל וכו'…

שבאמת תנתחו את הגולש שיבקר באתר שלכם, ותחשבו במקומו מה הוא היה רוצה לראות. בדרך כלל גולש שנכנס לאתר של בעל מקצוע ומתלהב מהעבודה שלו ומעוניין להזמין. הוא יכנס לעמוד אודות כדי לדעת את מי הוא מזמין.

מה כדאי שיהיה בסיידבר

אני ממליץ גם בסיידבר להוסיף תמונה יפה (ללא רקע PNG) של בעל המקצוע מחייך. להוסיף מתחת תיאור קצר ולהוסיף קישור לדף האודות. זה דבר שמאוד פופולארי אצל בלוגרים אמתיים.

מה כדאי שיהיה בתפריט התחתון

גם את הקישורים בפוטר לא צריך להגזים תחשבו אנושי ולא רובוטי. מה שבדרך כלל מראה על המקדמי אתרים בישראל.

אני לא חושב שהם מגזימים בעמודים שמוסיפים בתפריט זה ישפר את קידום האתר. יש השפעה רבה על העמודים שהם עמודי יסוד באתר (pillar page במונח המקצועי). והם אלו העמודים שחייבים להיות בתפריט, לדוגמה שירותי החברה, עורך דין שמתעסק בכמה נישות אז חובה להוסיף אותם בתפריט, תוסיפו אותם תחת לשונית השירותים שלנו או משהו דומה.

בפוטר תוסיפו עמודים שאין בתפריט העליון כמו למשל תקנון האתר, זה המקום האידיאלי בשבילו.

דגש רביעי – כפתורי הנעה לפעולה דביקים על המסך

בעיניי זה הדגש החשוב ביותר, ולמרות שלא אמרתי אותו הראשון.

בדרך כלל שמחפשים בעל מקצוע בגוגל, הגולש הממוצע נכנס לאתר הראשון שהוא רואה (לא בהכרח בממומן). נשאר במסך הראשוני שמוצג לו, ומחפש את הדרך לצור קשר. כנראה שבגלל זה גוגל שמים דגש על מהירות הטעינה של המסך הראשוני!

ולכן אנו רוצים שבכל עמוד נחיתה שהגולש יגיע יהיה לו במסך את הכפתורים הבאים:

  • טלפון ליצירת קשר – שמופיע בו גם המספר עצמו (לא רק אייקון!).
  • טופס ליצירת קשר – או לחלופין כפתור של וואטסאפ.
  • תפריט ניווט באתר – כפתור ההמבורגר שכולנו מכירים, רק תדאגו שהוא יהיה קריא וברור.

לאחר שתוסיפו את הכפתורים האלו באתר שלכם, תראו פלאים באחריות.

דגש חמישי ואחרון – המלצות במקום נגיש

אז למסקנה בתכלס אנחנו צריכים לשדר לגולש אמינות. וזה סוג המשחק בשיווק דיגיטלי. כאשר הקהל סומך עליכם הם ירכשו ממכם את השירותים / המוצרים שלכם.

תדאגו שהמלצות באתר יהיו נגישים, לא חייב שהם יהיו דביקים במסך. אפשרי לשים אותם במסך הראשוני שהגולשים רואים.

וגם כדאי שההמלצות יהיו אמיתיות ולא מפוברקות שכתבתם באחד הוויג'טים של אלמנטור. כמובן שזה לא תמיד אפשרי אבל כדאי להגיע לשם.

אני אישית תמיד משתמש בהמלצות של גוגל, כי זה הכי אמין נקודה. ויש לי תוסף שמאפשר לי לחבר את ההמלצות בגוגל מיי ביזניס לאתר שלי, זה הקישור לאתר –

Business Reviews Bundle plugin for WordPress

יש לו גרסה חינמית וגם בתשלום שמתאים יותר למפתחים ובונה אתרים. ניתן לעשות איתו דברים מדהימים ממליץ בחום.

לסיכום איך לעצב אתר אינטרנט נכון

נגשתם לאתר ושאלתם את עצמכם איך לעצב אתר אינטרנט נכון? ואני בטוח שאם קראתם עד לכאן, ואתם מוכנים ליישם את מה שלמדתם. אתם תראו פלאים באתר, ואחוזי ההמרה שלכם יגדלו משמעותית ואפילו במאות אחוזים.

אי אפשר לצפות שאם תעשו את הדברים האלו ולא יהיה טראפיק (תנועה) לאתר, אז אחוזי ההמרה שלכם יגדלו. הכי חשוב זה דבר ראשון לשווק את האתר שלכם, אם זה דרך קידום אורגני או קידום ממומן, אם זה לפנות לבעל מקצוע או לעשות זאת לבד.

אני מאחל לכם בהצלחה ותרשמו לניוזלטר שלי כדי להיות ראשונים לקרוא עוד מאמרים כאלו.

אהבתם? שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp


מאמרים נוספים בנושא טיפים לעיצוב אתרים
כותרת הירו זה האזור הראשון שהגולש רואה שהוא נכנס לאתר אינטרנט. מה חשוב שיהיה באזור הזה? ומה האתרים הגדולים עושים? המשיכו לקרוא זה ישפר את האתר שלכם.
במאמר הזה אני יפרט 10 כללים בסיסיים שצריך לשים עליהם דגש כשניגשים בתהליך בניית אתרים רספונסיביים. וגם נדבר על מה כדאי לשים הכי הרבה דגש.
לעיצוב טוב יש השפעה רבה על אתרי אינטרנט, לפניכם חמישה דגשים לעיצוב אתר אינטרנט ושיפור חווית משתמש. פעלו לפי מדריך זה ותשפרו את האתר שלכם
רוצים אתר שמביא תוצאות?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רוצה אתר כזה?