ההבדלים המשמעותיים בין שיווק בפייסבוק לבין שיווק בטוויטר

separator
על מה נדבר

לא משנה כמה פלטפורמות חדשות של מדיה חברתית נפתחו בשנים האחרונות, פייסבוק וטוויטר מובילות בענק. בכל יום מיליונים של אנשים פותחים חשבונות חדשים ומעלים מיליארדי פוסטים. למרות זאת, עסקים חושבים פעמיים לפני שהם מתחילים תוכנית שיווקית גם בטוויטר וגם בפייסבוק ובצדק. אני אנסה לענות כאן על שאלה נפוצה – האם אנחנו צריכים את שתי הפלטפורמות הללו?

התשובה הקצרה תהיה "כן". הסיבה העיקרית לכך היא בגלל שפייסבוק וטוויטר עובדים בצורה שונה ורואים את זה ממש באופי הפוסטים. בעוד שבפייסבוק אין כמעט הגבלה לכמות התוכן שאפשר לכתוב, טוויטר מוגבל בתווים. לינקים חיצוניים מתקבלים בצורה שונה על ידי פייסבוק וטוויטר. יש אנשים שמעדיפים מסרים קצרים וחדים, ולכן מעדיפים את טוויטר.

הפוטנציאל של שני הפלטפורמות הוא אדיר, אך לפרסום פייסבוק יש פוטנציאל גבוה יותר. ישראלים נוהגים להשתמש בפייסבוק ובאינסטגרם יותר מאשר בטוויטר אבל הפלטפורמות הזאת יכולות לספק עוקבים רבים לעסקים.

מספר נקודות להבדל בין שיווק בפייסבוק לשיווק בטוויטר

תפוצה

מספר המשתמשים בטוויטר הוא חצי ממספר המשתמשים בפייסבוק. בישראל, היחס הזה נוטה עוד יותר לכיוון פייסבוק; טוויטר פופולארי בעיקר בארה"ב. למרות זאת, טוויטר מאפשר תפוצה מהירה מפייסבוק. קמפיינים ממומנים של טוויטר בדרך כלל מגיעים ליותר אנשים מהר יותר ואנשים יצרו קשר עם העסק מיידית. במקרה של פייסבוק, הפופולריות של פוסטים נעלמת אחרי יום יומיים, בעוד טוויטר תוך כמה שעות בלבד.

קידום מותג לעומת קידום עצמי

לטוויטר לא אכפת אם אתם פותחים פרופיל פרטי או עסקי. לעומת זאת, פייסבוק מקדמת דפים עסקיים ופוסטים שנכתבו בצורה אישית. זאת אומרת שפייסבוק נועד להראות אתכם לעולם, בעוד טוויטר נועד להראות את המותג שלכם לכולם. בנוסף לכך, המשתמשים מצפים מהעסק להתחבר אליהם בצורה יותר אישית, ובטוויטר מדובר בדרך כלל על הצגת העסק בלבד, למרות שאפשר להגיע ללקוחות ספציפיים.

קידום חיובי לעומת כל קידום

בפייסבוק צריך לקבל סוג של אישור מהעוקבים; ביקורות חיוביות ותגובות טובות לדף. בטוויטר כל ציוץ חזרה מבורך. האמת, שציוץ רע בטוויטר יכול לעורר יותר פעילות בעסק שלכם מתגובה חיובית בפייסבוק. נשמע מוזר, אבל תנחשו מי האישיות הפוליטית הכי פופולרית בטוויטר? נכון, דונלד טראמפ שסופג עשרות אלפי ציוצים רעים ביום.

אופי הפוסט מצריך עבודה שונה

למרות שטוויטר מוגבל ל-280 תווים בעוד בפייסבוק אפשר להתפרע, נדרש מאמץ בשביל לסכם את הרעיונות או היתרונות המרכזיים של העסק בכמות מוגבלת כל כך של תווים. לכן, צריך להשקיע יותר גם בגירוי הויזואלי בטוויטר (תמונות, סרטונים) בשביל שהטקסט יוכל להסביר את עצמו בקלות.

ומה קורה אם יש לי חנות אינטרנטית?

פייסבוק השיקה לאחרונה את האופצייה לשלב את הקטלוג באתר בפייסבוק. לטוויטר יש בדיוק את אותה אופציה – משיכת הלקוח לחנות באתר. ניתן להשתמש בשתי האופציות ובכך, להביא לקוחות לאתר שלכם גם בפייסבוק וגם בטוויטר.

אהבתם? שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים באותו נושא
מאמרים נוספים מומלצים עבורך
כותרת הירו זה האזור הראשון שהגולש רואה שהוא נכנס לאתר אינטרנט. מה חשוב שיהיה באזור הזה? ומה האתרים הגדולים עושים? המשיכו לקרוא זה ישפר את האתר שלכם.
רוצה ללמוד עוד על וורדפרס עיצוב בנייה וקידום?

הירשם לניוזלטר וקבל אימייל מידי שבוע עם תוכן מאוד רלוונטי. מבטיחים לא לדחוף פרסומות או קורסים לא רלוונטיים, רק מידע מקצועי.

מימון בדוש