הכרות עם הממשק של וורדפרס

separator
פרק ג במדריך בניית אתרים למתחילים של מימון בדוש. בפרק הזה נעשה הכרות ראשונית עם הממשק של וורדפרס עם הסבר קצר על כל דבר ודבר...
על מה נדבר

ברוכים הבאים לממשק של וורדפרס, הממשק הטוב ביותר עבור בניית אתרים בקוד פתוח, מיליוני אתרים נבנו על ידי וורדפרס, המערכת הזאת משתפרת מיום ליום, ויש לה המון תוספים שמשפרים מאוד את האתר, אפשר לומר שתוכלו לבנות כמעט כל דבר עם הממשק הזה, מבלוג ועד לחנות וירטואלית ברמת פיתוח גבוהה מאוד.

אם תלמדו כיצד לבנות אתר וורדפרס כמו שצריך תקבלו אתר מהיר ואיכותי ברמה גבוהה ביותר.

כיצד הממשק של וורדפרס עובד

למערכת הזאת יש שני צדדים, האתר שמוצג לגולשים, ואחורי הקלעים הלוח בקרה של האתר ששם תוכלו לבצע את כל השינויים שתרצו באתר.

מה צריך לדעת על וורדפרס

אז נתחיל עם הכרות של הממשק וורדפרס, אני הסביר לכם בשיעור הזה בקצרה על המערכת כיצד היא עובדת ומה זה כל דבר שאתם רואים כדי שלא תישארו עם סימני שאלה, עד סוף המדריך בניית אתרים למתחילים אתם כבר די תשלטו במערכת הזאת.

אני ממליץ לחקור לשנות להוסיף בלי לפחד, תמיד אפשר לחזור אחורה על ידי גיבויים שנמצאים בשרת שלכם, העיקר שבשלב הראשוני תלמדו כיצד לבנות אתר כמו שצריך.

הכרות ראשונית עם וורדפרס

לוח בקרה של וורדפרס

הלשונית העליות בצד ימין זה הלוח בקרה כאן יוצג לכם כל מה שאתם צריכים לראות במבט כללי על האתר, אפשר לשנות את הויג'טים המוצגים לכם לפי הבחירה האישית שלכם, אני אישית לא מבלה כאן יותר מידי זמן.

לוח הבקרה של וורדפרס


שדרוגים

תחת הלשונית לוח בקרה יש שני אפשרויות ראשי ושדרוגים, בלשונית שדרוגים יוצג לכם העדכונים החדשים לכל תוסף באתר שלכם.

חשוב מאוד! להקפיד לשדרג תמיד את כל העדכונים (יש פעמים ששדרוג יכול לעשות בלגאן אבל זה קורה אחד ל…) אם תשמרו על השדרוגים תמיד האתר שלכם יהיה מאובטח יותר ומהיר יותר ובריא יותר.


פוסטים

הרעיון המקורי מאחורי הממשק של וורדפרס זה אתר בלוג, ולכן האתר בנוי טוב יותר לבלוגים, הבלוג בנוי מפוסטים וקטגוריות, ולכן זאת הלשונית הראשונית שתראו, ואם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם תייצרו הרבה פוסטים לפחות אחד לשבוע.

עורך הפוסטים של וורדפרס

תחת לשונית פוסטים יש 4 אפשרויות

  • כל הפוסטים – כאן יוצג כל הפוסטים שיש לכם באתר בצורת רשימה, כרגע אתם תראו את הפוסט הראשון שהמערכת יצרה לבד Hello world בהמשך נמחק אותו כי אין בו צורך הוא רק פוסט להדמייה.
  • פוסט חדש – ברור לכולם כאן יוצרים פוסט חדש.
  • קטגוריות – כל פוסט צריך להיות תחת קטגוריה מסוימת באפשרות זו אתם תיצרו את הקטגוריות שלכם.
  • תגיות – תגית זה סוג של אפיון לפוסט כדי לאחד פוסטים שהם באותו נושא וגם אם הם מקטגוריות שונות.

מדיה

כאן אתם תמצאו את כל התמונות סרטונים וכל סוגי המדיה שתעלו לאתר שלכם, וכדי להשתמש בתמונה מסוימת בפוסט לדוגמה תצטרכו לבחור אותה מתוך המדיה, ניתן לעלות קבצים למדיה גם בעת עריכת פוסט, כל מדיה שעולה לאתר תגיע למדיה שלכם.

לשונית מדיה של וורדפרס

עמודים

עמודים הם שונים מפוסטים, העמוד מציג דפים יותר דומיננטיים באתר כגון: דף הבית, אודות, צור קשר וכו

בעמודים אנו נשתמש בשלב הראשוני של הקמת האתר, והפוסטים יעלו בהמשך, לאחר שהאתר כבר בנוי, והמטרה העיקרית לשימוש בפוסטים היא לקדם את האתר.

עמודים בבניית אתרים של וורד-פרס


תגובות

כל התגובות שגולשים יגיבו באתר שלכם על הפוסטים, יגיעו לכאן כדי לקבל אישור, כאן בשונה משאר הרשתות החברתיות תוכלו לערוך לשנות או למחוק את התגובות לפי רצונכם.

מומלץ! למחוק את הקישורים לאתרים של מי שמגיב, יש הרבה תגובות שהם ספאם והם רק רוצים לקבל קישור דרך האתר שלכם לאתר שלהם, זה עוד דרך לקדם את האתר, אבל לא לעשות את זה עם קישורים ברמה נמוכה כזאת.

תגובות של וורד-פרס


עיצוב

אתרי וורדפרס ניתנים לעיצוב על ידי תבנית, זה היה מאוד שימושי לפני שהגיע אלמנטור לעולם ושינה קצת את הכללים, אך עדיין יש חשיבות גדולה לתבנית האתר.

עיצוב של וורדפרס

תחת לשונית עיצוב יש כמה אפשרויות שאנו צריכים להשתמש בהם:

  • תבניות – כאן אנו נבחר את תבנית העיצוב של האתר.
  • התאמה אישית – כאן אנו נשנה את סגנון התבנית, בעיקר נשנה את שם האתר ונוסיף לוגו.
  • תפריטים – בלשונית זו ניתן לייצר תפריטים המציגים את העמודים שאנו מבקשים כגון: התפריט העליון שיש בכל אתר, שמציג את הדפים המרכזיים.

תוספים

כדי לשרד את המערכת של האתר ניתן להוסיף תוסף או פלאגין בשפה של בונה אתרים, תוכלו להוסיף פלאגין של חנות וירטואלית ופלאגין לקידום האתר וכל מה שתצטרכו קיים כאן, אתם תמצאו מאות אלפי תוספים שיכול לשפר את האתר שלכם.

בהמשך המדריך נראה לכם איזה פלאגינים כדאי לכם להשתמש בהם ואילו לא.

המלצה שלי! אל תתקינו יותר מידי פלאגינים כמה שפחות האתר שלכם יהיה בריא יותר.

תוספים לאתר של וורדפרס


משתמשים

כרגע אתם תראו רק את המשתמש שלכם, אבל אם אתם רוצים להוסיף עוד אנשים שיערכו באתר שלכם, כאן זה המקום ליצור משתמשים להוסיף לשנות וכו'.


כלים

בואו נגיד שזה לא המקום עבור מתחילים בבניית אתרים כאן תמצאו כלים שיכולים לשמש אתכם לכל מיני פעולות באתר או שתמצאו חלק מהתוספים שהתקנתם.

כלים של וורדפרס


הגדרות

זה חלק מאוד חשוב באתר שלכם, יש כאן אפשרויות מאוד קריטיות לאתר שלכם.

הגדרות של וורפרס

  • כללי – כמה הגדרות כלליות כמו שם האתר שפה של האתר וכו
  • כתיבה – זה קשור בעיקר לפוסטים
  • קריאה – כיצד המערכת קוראת את האתר שלכם.
    חשוב! בשלב הראשוני לפני שהאתר עולה לאוויר תסמנו את האפשרות "לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר" כי אנחנו לא רוצים שגוגל יקרא את האתר יחשוב שזה אתר לא טוב, רק לאחר שסיימנו לבנות את האתר נבקש ממנועי החיפוש לאנדקס את האתר.
  • דיון – קשור יותר לתגובות בפוסטים
  • מדיה – לא צריך לשנות כאן כלום
  • מבנה הקישורים – איך הקישורים באתר יראו, צריך לסמן את האפשרות לפי 'מזהה הפוסט' שהקישור יהיה לפי שם הפוסט.
  • פרטיות – אתר אינטרנט צריך שיהיה לו דף פרטיות כדי להימנע מתביעות בנושא, בהתחלה לא צריך אבל אם האתר שלכם מתחיל לקבל תנועה מומלץ להוסיף דף כזה לאתר.

זה היה הכרות ראשונית עם הממשק של וורדפרס בשיעור הבא תלמדו מה לעשות בשלב הראשוני באתר.

אם אתם רוצים לשחק קצת עם המערכת אז עכשיו זה הזמן לחקור קצת, אבל לפני שתגיעו לשיעור הבא כדאי שתחזירו הכל למצב שהיה בהתחלה.


עבור לפרק הבא במדריך הפעולות הראשונות בבניית אתר וורדפרס

אהבתם? שתפו עם חברים
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים באותו נושא
פרק א במדריך בניית אתרים למתחילים של מימון בדוש. בפרק הזה נלמד איך רושמים דומיין בחברת BOX לאתר אינטרנט החדש שלכם.
פרק ב במדריך בניית אתרים למתחילים של מימון בדוש. בפרק הזה נלמד על בחירת שרת אחסון לאתר וורדפרס, כולל הסבר מדויק על התהליך.
פרק ד במדריך בניית אתרים למתחילים של מימון בדוש. בפרק הזה נלמד מהן הפעולות הראשונות בבניית אתר וורדפרס? ולמה כדאי לעשות זאת בהתחלה?
מאמרים נוספים מומלצים עבורך
כותרת הירו זה האזור הראשון שהגולש רואה שהוא נכנס לאתר אינטרנט. מה חשוב שיהיה באזור הזה? ומה האתרים הגדולים עושים? המשיכו לקרוא זה ישפר את האתר שלכם.
רוצה ללמוד עוד על וורדפרס עיצוב בנייה וקידום?

הירשם לניוזלטר וקבל אימייל מידי שבוע עם תוכן מאוד רלוונטי. מבטיחים לא לדחוף פרסומות או קורסים לא רלוונטיים, רק מידע מקצועי.

מימון בדוש